Saturday 3 May 2014

Hari Anggota Bomba Sedunia 2014

Assalamualaikum

"Haa..tgk tajuk je mesti anda semua dah tahu aku nak cerita apa"..Ini ditujukan buat mereka yang tak tahu nak pergi mane pada cuti hujung minggu ni, 4 Mei. Kalau dah boring tiap-tiap minggu asyik pergi shopping mall je, meh kita beramai-ramai meriahkan Majlis Sambutan Hari Anggota Bomba ni. Majlis ni bakal berlangsung di Dataran Merdeka.
 
 
 


Tema : Inovatif dan Integriti Pemacu Transformasi.

Antara program yang akan diadakan ialah kempen derma darah, pameran kebombaan dan persembahan kebombaan. Boleh la kita menambahkan ilmu pengetahuan dalam bidang kebombaan.
Terutamanya buat mereka yang mempunyai anak-anak yang sudah bersekolah. Kot-kot berminat untuk menyertai pasukan bomba sebagai perancangan masa depan. Adalah sangat dialu-alukan.

11 Mei plak akan diadakan larian bersama bomba. Bagi mereka yang suka marathon, boleh je join larian ni. Aku memang tak berapa suka join larian macam ni. Penat. Cepat semput. Maklumla dah usia-usia ni..Hehhe.

Oh ye, sebelum terlupa, Selamat Hari Bomba buat semua abang-abang bomba dan kakak-kakak bomba. Semoga sentiasa menjalankan amanah yang diberikan dengan baik. Terima kasih di atas pengorbanan yang dilakukan. Rumah terbakar panggil bomba, berlaku kemalangan panggil bomba, kaki anak tersepit dalam tandas panggil bomba, ular masuk dalam rumah panggil bomba, hilang dalam hutan panggil bomba, lemas dalam laut atau sungai panggil bomba, hutan terbakar panggil bomba. Terima kasih atas semuanya.


Jumpa kat Dataran Merdeka ye nanti. Ok, bye!


**gambar : fan page JBPM.

No comments:

Post a Comment